Без категорії

Діагностика готовності до навчання дітей шестирічного віку

Інтелектуальний розвиток дитини визначається обсягом її знань та уявлень про навколишній світ, рівнем сформованості її мислительних операцій та мовлення.

Діти шестирічного віку інтелектуально готові до шкільного навчання достатньо орієнтуються в найближчому оточенні, родинних зв’язках, природних явищах. Вони знають, хто кому доводиться татом, мамою, дідусем, бабусею, сином, онуком, братом, сестрою, про те, чим займаються дорослі члени її сім’ї. Діти знають предмети побуту та їх призначення, види транспорту, яким доводиться користуватися, свою адресу, а також частини доби (день, ніч, вечір, ранок), дні тижня, місяці, послідовність сезонних змін у природі і їх ознаки. Вони знають по кілька найвідоміших в даній місцевості дерев, квітів, домашніх і диких тварин, птахів.Достатня сформованість мислительних операцій у дітей дозволяє їм оперувати наявними знаннями: порівнювати, знаходити спільні й відмінні ознаки, об’єднувати в групи за схожістю, тобто робити елементарні узагальнення та користуватися найбільш вживаними узагальнюючими словами-поняттями.

Загальний інтелектуальний розвиток дитини-шестирічки, готової до успішного початку навчання у школі, передбачає і володіння нею елементарними математичними уявленнями, такими, як уміння свідомо рахувати у межах десятка, тобто розуміти, що кожне наступне число більше за попереднє на одиницю, а кожне попереднє – менше. Це дозволяє дитині здійснювати і зворотній рахунок, рахувати від заданого до заданого числа. Необхідний обсяг математичних уявлень включає і розуміння слів «один», «багато», «більше», «менше», «додати», «відняти» та вміння виконувати на конкретному матеріалі дії додавання і віднімання хоча б у межах п’яти – шести, а також розрізняти основні геометричні фігури: чотирикутник, квадрат, трикутник, коло.

Достатнім орієнтуванням у мовленнєвій дійсності є вміння дитини розрізняти на слух і правильно вимовляти звуки рідної мови, розуміння зверненого мовлення та вміння будувати власне висловлювання, яке дозволяє спілкуватися в межах доступних даному віку знань та уявлень.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *