Без категорії

4.1 Основні етапи процесу навчання, на яких можливе використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій

4.1 Основні етапи процесу навчання, на яких можливе використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій

Підготовка вчителів до проведення навчально-виховної роботи, опрацювання результатів контрольних заходів, підвищення фахового рівня. На цьому етапі використовуються: довідниково-інформаційні системи та пошукові системи (у т.ч. глобальні комп’ютерні мережі), професійно-орієнтовані системи програмних засобів, системи підготовки предметного наповнення програмних засобів для визначення рівня навчальних досягнень та опрацювання отриманих результатів, програмні засоби для ведення баз даних по особовому складу тощо.
Актуалізація опорних знань. Використовуються: відео фрагменти – з метою актуалізації особистого або опосередкованого життєвого досвіду учнів, моделі об’єктів вивчення – для виділення суттєвих сторін з метою наступної формалізації описань, діяльнісні середовища для унаочнення та уточнення сформульованих припущень.
Подання (пояснення) навчального матеріалу. Використовуються: відео фрагменти – з метою стимулювання пізнавального інтересу, динамічні керовані моделі об’єктів вивчення – з метою пояснення функціонування створюваних абстрактних моделей, діяльнісні середовища для ілюстрації явищ, законів, що вивчаються тощо.
Закріплення результатів навчання, формування умінь та навичок. Фронтально, індивідуально, у малих групах (бригадах) використовуються діяльнісні середовища, призначені для виконання дій над об’єктами вивчення, або їх моделями, відповідне навчально-методичне забезпечення у вигляді друкованих посібників для учнів. Використання ІКТ має наслідком збільшення ефективності навчального процесу шляхом його інтенсифікації, зменшення кількості рутинних дій з одночасним збільшенням відносного обсягу розумових дій, формування стереотипів яких є складовою цілей навчання.
Перевірка рівня засвоєння навчального матеріалу, моніторинг навчального процесу. Використовуються програмні засоби, які забезпечують отримання, накопичення та попереднє опрацювання даних, з використанням яких можливе оцінювання ефективності навчально-виховного процесу на певному його етапі.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *