Без категорії

Порядок подання та розгляду заяв в електронній формі на участь у конкурсному відборі до вищих навчальних закладів

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Міністерства освіти і науки,

молоді та спорту України

12.10.2011 №1179

Зареєстровано

в Міністерстві юстиції України

20 жовтня 2011 р. за №1222/19960

 

Порядок подання та розгляду заяв

в електронній формі на участь у

конкурсному відборі до вищих навчальних закладів

ПОРЯДОК

подання та розгляду заяв в електронній формі на участь у конкурсному відборі до вищих навчальних закладів

I. Загальні положення

1.1. Цей Порядок визначає механізм подання вступником заяви в електронній формі на участь у конкурсному відборі до вищих навчальних закладів I-IV рівнів акредитації та їх розгляду вищим навчальним закладом (далі – Порядок), розроблений відповідно до Закону України “Про вищу освіту”, Положення про Єдину державну електронну базу з питань освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2011 року №752.

1.2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:

  • заява в електронній формі на участь у конкурсному відборі до вищих навчальних закладів I-IV рівнів акредитації (далі – електронна заява) – запис, що вноситься вступником в особистому електронному кабінеті до Єдиної державної електронної бази з питань освіти шляхом заповнення ним в режимі он-лайн електронної форми на інтернет-сайті за адресою http://ez.osvita-vsim.org.ua та містить відомості про обраний ним вищий навчальний заклад і напрям (спеціальність);
  • особистий електронний кабінет вступника – web-сторінка, за допомогою якої вступник подає електронну заяву до вищого навчального закладу та контролює її статус;
  • статус електронної заяви – параметр електронної заяви, що встановлюється вищим навчальним закладом в Єдиній державній електронній базі з питань освіти та відображається в особистому електронному кабінеті вступника.

Параметр “статус електронної заяви” може набувати таких значень:

  • “заяву подано до ВНЗ” – підтвердження факту подання електронної заяви до обраного вступником вищого навчального закладу;
  • “заява потребує уточнення” – інформація про те, що електронну заяву прийнято вищим навчальним закладом до розгляду, але дані стосовно вступника потребують уточнення. Після присвоєння електронній заяві цього статусу вищий навчальний заклад зобов’язаний невідкладно надіслати вступнику повідомлення з переліком даних, які потребують уточнення та в який спосіб їх необхідно подати;
  • “заяву зареєстровано у ВНЗ” – інформація про те, що електронну заяву прийнято вищим навчальним закладом до розгляду, заведено особову справу вступника з персональним номером та розпочато процес щодо прийняття рішення про допуск вступника до участі у конкурсному відборі;
  • “власника заяви допущено до участі у конкурсному відборі” – інформація про те, що власника зареєстрованої електронної заяви допущено до участі у конкурсному відборі;
  • “власника заяви не допущено до участі у конкурсному відборі” – інформація про те, що власника зареєстрованої електронної заяви не допущено до участі у конкурсному відборі на підставі рішення приймальної комісії. При присвоєнні електронній заяві цього статусу вищий навчальний заклад зазначає причину відмови;
  • “власника заяви рекомендовано до зарахування на навчання за кошти державного бюджету” – інформація про проходження вступником конкурсного відбору на навчання за кошти державного бюджету. У разі присвоєння електронній заяві такого статусу для зарахування на навчання за кошти державного бюджету вступник зобов’язаний виконати вимоги другого абзацу пункту 17.1 розділу XVII Умов прийому;
  • “власника заяви рекомендовано до зарахування на навчання за кошти фізичних, юридичних осіб” – інформація про проходження вступником конкурсного відбору на навчання за кошти фізичних, юридичних осіб. У разі присвоєння електронній заяві такого статусу для зарахування на навчання за кошти фізичних, юридичних осіб вступник зобов’язаний виконати вимоги другого абзацу пункту 17.1 розділу XVII Умов прийому;
  • “власника заяви не рекомендовано до зарахування на навчання за кошти державного бюджету” – інформація про те, що вступник не пройшов конкурсний відбір на навчання за кошти державного бюджету;
  • “власника заяви не рекомендовано до зарахування на навчання за кошти фізичних, юридичних осіб” – інформація про те, що вступник не пройшов конкурсний відбір на навчання за кошти фізичних, юридичних осіб;
  • “власника заяви виключено із списку рекомендованих до зарахування на навчання за кошти державного бюджету” – інформація про те, що вступник втратив право бути зарахованим на навчання до обраного вищого навчального закладу за кошти державного бюджету у зв’язку з невиконанням вимог пункту 18.2 розділу XVIII Умов прийому;
  • “власника заяви зараховано на навчання до ВНЗ” – інформація про те, що наказом про зарахування на навчання вступника зараховано до вищого навчального закладу.

1.3. Вищі навчальні заклади подають не пізніше ніж до 1 березня до Єдиної державної електронної бази з питань освіти (далі – Єдина база) такі відомості:

  • перелік напрямів (спеціальностей), за якими вищий навчальний заклад оголошує прийом на навчання, із зазначенням структурних підрозділів (факультетів, інститутів тощо), на яких ведеться підготовка за кожним напрямом (спеціальністю);
  • ліцензовані обсяги за кожним напрямом (спеціальністю) для кожного освітньо-кваліфікаційного рівня з розподілом по структурних підрозділах (факультетах, інститутах тощо), на яких ведеться підготовка.

II. Подання електронної заяви

2.1. Електронну заяву можуть подати вступники, які мають атестат про повну загальну середню освіту, сертифікат (сертифікати) зовнішнього незалежного оцінювання, виданий у 2012 році, або сертифікати чи їх дублікати 2008, або 2009, або 2010, або 2011 року та вступають на навчання для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавра та не мають підстав для особливих умов зарахування. Прізвище, ім’я, по батькові вступника у сертифікатах зовнішнього незалежного оцінювання різних років повинно збігатися з прізвищем, іменем, по батькові вступника в атестаті про повну загальну середню освіту.

2.2. Для подання електронної заяви вступник повинен зареєструватись на інтернет-сайті за адресою http://ez.osvita-vsim.org.ua.

2.3. Під час реєстрації вступник подає такі дані:

  • адресу електронної пошти, до якої має доступ вступник;
  • номер, пін-код та рік отримання сертифіката зовнішнього незалежного оцінювання;
  • серію та номер атестата про повну загальну середню освіту.

2.4. Подані вступником дані, що передбачені пунктом 2.3 цього розділу Порядку, перевіряються в Єдиній базі.

2.5. У разі збігу прізвища, імені, по батькові вступника, що зазначені у сертифікаті зовнішнього незалежного оцінювання та в атестаті про повну загальну середню освіту, дані про які знаходяться в Єдиній базі, вступник отримує логін та пароль для доступу до особистого електронного кабінету.

У разі втрати логіну та паролю вступник може відновити їх за умови звернення до служби технічної підтримки Адміністратора Єдиної бази.

2.6. Доступ до особистого електронного кабінету вступник отримує після введення свого логіна та паролю на інтернет-сайті за адресою http://ez.osvita-vsim.org.ua.

2.7. В особистому електронному кабінеті вступник вносить до Єдиної бази такі дані про себе: стать, місце проживання, номери телефонів (домашній та/або мобільний із зазначенням телефонних кодів), дату видачі медичної довідки за формою № 086-о, середній бал додатка до атестата про повну загальну середню освіту, визначений відповідно до пункту 7.4 розділу VII Умов прийому, та обирає вищий навчальний заклад і напрям (спеціальність).

Крім того, вступник в особистому електронному кабінеті може внести дані щодо інших власних сертифікатів зовнішнього незалежного оцінювання.

2.8. Подана вступником електронна заява відразу відображається у розділі Єдиної бази, до якого має доступ вищий навчальний заклад, обраний вступником. У момент подання електронна заява отримує статус “Заяву подано до ВНЗ”.

2.9. Подана електронна заява може бути анульована вступником в особистому електронному кабінеті до моменту отримання статусу “Заяву зареєстровано у ВНЗ” або “Заява потребує уточнення”.

2.10. Електронна заява, яка протягом 48 годин з моменту подання вступником не отримала іншого статусу, ніж “Заяву подано до ВНЗ”, автоматично анулюється.

III. Прийняття та розгляд електронної заяви приймальною комісією вищого навчального закладу

3.1. Вищий навчальний заклад не пізніше ніж до 1 березня призначає уповноважену особу приймальної комісії з питань прийняття та розгляду електронних заяв (далі – уповноважена особа), яка є відповідальною за вчасне прийняття та розгляд електронних заяв.

3.2. Уповноважена особа відповідає за прийняття до розгляду електронних заяв, що відображені в розділі Єдиної бази, до якого має доступ вищий навчальний заклад, протягом однієї години після їх надходження, але не пізніше ніж до кінця поточного робочого дня.

3.3. Визначення статусу електронної заяви, що прийнята до розгляду, здійснюється приймальною комісією вищого навчального закладу протягом 24 годин з часу її прийняття і відображається в особистому кабінеті вступника із значеннями: “Заяву зареєстровано у ВНЗ” або “Заява потребує уточнень”.

При встановленні електронній заяві статусу “Заява потребує уточнень” уповноважена особа невідкладно вносить до відповідного розділу Єдиної бази вичерпний перелік даних, що потребують уточнення, із зазначенням способу та дати, до якої їх необхідно подати. Внесені дані відображаються в особистому електронному кабінеті вступника. Після уточнення вступником необхідних даних уповноважена особа змінює статус електронної заяви вступника на “Заяву зареєстровано у ВНЗ”.

3.4. На підставі рішення приймальної комісії вищого навчального закладу про допущення чи недопущення вступника до участі у конкурсному відборі для вступу до вищого навчального закладу уповноважена особа встановлює один з таких статусів електронної заяви вступника: “Власника заяви допущено до участі у конкурсному відборі”, “Власника заяви не допущено до участі у конкурсному відборі”.

3.5. Уповноважена особа змінює статус електронної заяви вступника, який пройшов конкурсний відбір та до якого приймальною комісією прийнято рішення про рекомендацію до зарахування на навчання відповідно до розділу XVI Умов прийому, зі статусу “Власника заяви допущено до участі у конкурсному відборі” на статус “Власника заяви рекомендовано до зарахування на навчання за кошти державного бюджету”.

Для електронних заяв, поданих вступниками, відносно яких рішення про рекомендацію до зарахування на навчання за кошти державного бюджету приймальною комісією не прийнято, встановлюється статус “Власника заяви рекомендовано до зарахування на навчання за кошти фізичних, юридичних осіб”.

Зміна статусу електронної заяви вступника здійснюється не пізніше ніж до 12 години дня, в який приймальною комісією прийнято таке рішення.

При коригуванні списку рекомендованих до зарахування згідно з розділом XVIII Умов прийому раніше отриманий статус розгляду електронних заяв вступників зі статусу “Власника заяви рекомендовано до зарахування на навчання за кошти фізичних, юридичних осіб” в строки, встановлені пунктом 16.2 розділу XVI Умов прийому, може бути змінено на статус “Власника заяви рекомендовано до зарахування на навчання за кошти державного бюджету”.

3.6. Вступник, статус електронної заяви якого встановлено як “Власника заяви рекомендовано до зарахування на навчання за кошти державного бюджету” або “Власника заяви рекомендовано до зарахування на навчання за кошти фізичних, юридичних осіб”, зобов’язаний виконати вимоги другого абзацу пункту 17.1 розділу XVII Умов прийому.

3.7. Після виконання вступником вимог, передбачених пунктом 3.6 цього розділу, керівник вищого навчального закладу на підставі рішення приймальної комісії про рекомендування на зарахування для навчання видає наказ про зарахування на навчання такого вступника. Уповноважена особа змінює статус електронної заяви вступника на “Власника заяви зараховано на навчання до ВНЗ”.

3.8. У разі невиконання вступником, електронна заява якого отримала статус “Власника заяви рекомендовано до зарахування на навчання за кошти державного бюджету” або “Власника заяви рекомендовано до зарахування на навчання за кошти фізичних, юридичних осіб”, вимог, передбачених пунктом 3.6 цього розділу, рішення про рекомендування його на зарахування анулюється приймальною комісією вищого навчального закладу. На підставі цього уповноважена особа змінює статус електронної заяви вступника на статус “Власника заяви виключено із списку рекомендованих до зарахування на навчання за кошти державного бюджету” або “Власника заяви виключено із списку рекомендованих до зарахування на навчання за кошти фізичних, юридичних осіб”.

Директор департаменту вищої освіти Я.Я. Болюбаш

 

За матеріалами: Освіта.ua

Дата публікації: 12.10.2011

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *