Без категорії

Професії наших батьків (10 кл.)

Мета: привернути увагу підлітків до такого важливого проблемного питання, як вибір професії.

Обладнання: плакат «Професії наших батьків»,твори учнів «Профісії моїх батьків», таблиця «5 груп професій» (запис на дошці).

Учениця.

Куди зовеш мене, манлива путь,
Без настанови, без перестороги?
Розсипав день незаймані прологи,
В котрому з них моя розрада й суть?

Класний керівник. Дорогі батьки, учні! Рада вітати вас на виховній годині «Професії наших батьків».

Сьогодні моє слово до вас, мої вихованці. У вас такий прекрасний вік — вік пізнання і перших самостійних рішень, вік дружби, яку проносять потім через усе життя, вік, коли у вас з’являється чимало власних проблем.

Декому здається, що в 10 класі ще не потрібно ламати собі голову над серйозними проблемами. Але коли добре подумати, то саме у цьому віці людина має дати відповіді на найсерйозніші питання свого життя. Перевага старших людей над тими, кому сьогодні 16, зрозуміла. Вони теж були у цьому віці й лише тепер знають, як прожити ці роки з найбільшою користю. Вони вже пройшли через ваші нинішні труднощі, сумніви, вагання. Адже питання, які постають перед людиною в юності, за своєю суттю завжди одні й ті самі. Тому відвернутись од порад старших, хто б вони не були — батьки, учителі, знайомі — було б непростимою легковажністю.

Ви стоїте на порозі самостійного життя. Адже дехто з вас уже через рік обере собі професію і піде освоювати її ази.Поряд Із вічною проблемою підлітка — ким бути? — невідступно крокує інша: яким стати? Із кого брати приклад?

Ось чому на допомогу у вирішенні цих важливих питань приходимо ми, ваші наставники. Сьогодні ми обговорюватимемо професії ваших батьків. Чому саме їхні? А тому, що вони вам найближчі. Адже батьки вдома діляться з вами виробничі проблеми, для них робота — одна з головних тем. А ви часто відвідуєте батьків на роботі й, напевне, знайомі з їхнім робочим місцем, виробничим процесом, колегами. Дуже часто діти наслідують своїх батьків у набутті професії, а тому й виникають династії лікарів, учителів, артистів, робітничих професій.

Доктор математичних наук А. Самійленко сказав, що якби знав, що стане вченим-математиком, то вже у шкільні роки набагато більше часу приділяв би не лише математиці, а й іноземній мові. Адже йому довелося перекладати наукові праці з німецької, англійської, французької мов, а знання його були дуже слабкими з цих дисциплін. Ось чому володіння мовами вкрай важливе питання.

Професій ваших батьків — сотні. Ми, зокрема, поговоримо про такі, якими підлітки цікавляться найбільше або які затребувані суспільством.

Готуючися до сьогоднішньої виховної години, ви написали прекрасні твори про професії своїх батьків. Певне, як і я, велике задоволення від них дістали ваші вчителі-предметники.

Учень.

Обживуть астронавти космічну затаєну глиб,
Прийдуть інші під верби в грядущих віках…
Все одно:
На зеленій землі, як одвіку, родитиме хліб,
І повториться в правнуку дід:
«Хай святиться зерно!»

Б. Олійник

Учениця.

Вічною зорею
Сяють над землею
Сонце, хліб і вчителя ім’я.

Класний керівник. Так, вічною професією, як і хлібороба, є професія вчителя. Вона вам близька не лише тому, що ви щодня спілкуєтеся з учителями, а й тому, що кілька наших мам працюють в освітній галузі.

(Учениця зачитує уривок зі свого твору про те, як вона розуміє завдання, які стоять перед вихователями у навчально-виховному процесі.)

Класний керівник. Більшість із вас знає вчителя, його роботу в школі. А ось як описав ( учнь ……) свою маму-вчительку вдома (зачитує його твір).

А що легше: вчитися чи вчити? (Виступ мами-педагога.)

Учень.

Роботящі руки в мозолях,
Зводять храми, палаци і школи,
Варять сталь у доменних печах.
Висаджують клени і тополі.
З міста в місто водять поїзди,
Добувають «золото» у шахтах.
І в усі часи, в усі віки
У пошані руки мозолясті.

Б. Сливчук

Класний керівник. Важлива й необхідна людям професія — робітник. Робітничих професій, спеціальностей дуже багато. Ваші мами І батьки працюють будівельниками, водіями, швачками, столярами тощо. Слово надаю учениці, мама якої працює швачкою (називає ім’я). Чому вона стала швачкою, чи любить свою професію, які риси характеру притаманні швачці?

(Виступ учениці.)

Класний керівник. Твір про свого батька — водія крана — прочитає наша учениця.

(Зачитується твір учениці.)

Класний керівник. Просимо розповісти про професію залізничників нашого учня (називає ім’я).

(Виступ учня,у якого батько-залізничник.)

Класний керівник. Кожен юнак може обрати улюблену професію, але є така, якою зобов’язані володіти всі хлопці — захисники Батьківщини. І допомагати їм у цьому мають офіцери. Про свого батька — офіцера-прикордонника розповість (називає ім’я).

За минуле сторіччя майже у 200 разів на Землі збільшилася кількість професій. На дошці написано найновіші з них. До таких нових і дуже необхідних у сучасному житті належить професія програміста. Ним працює мама (називає ім’я).

Чудова професія медика, людини, яка повертає здоров’я І дарує життя людям. Мама (називає ім’я) – лікар, а мама (називає ім’я) – медична сестра. Послухайте уривки із творів ‘їхніх дітей . (Зачитуються твори учнів.)

Класний керівник. Цікаві професії, що належать до сфери обслуговування населення. Це — листоноші, перукарі, продавці, оператори комп’ютерного набору.
А ось мама (називає ім’я учениці) — продавець. Якими рисами має володіти продавець?

(Розповідь учениці.)

Про свою маму, працівника перукарні, розповість (називає ім’я).

Класний керівник. Що ж таке професія? Професія — це певний вид праці. У кожній професії є свої різновиди праці, які називаються спеціальностями. Наприклад, немає професії «учитель узагалі», а є — учитель початкових класів, учитель географії, математики тощо, інженер може бути інженером-електриком, інженером-програмістом, інженером-механіком тощо.

Світ професій дуже великий. їх налічується близько шести тисяч. Професії умовно поділено на п’ять груп:

I – людина – природа;
II – людина – техніка;
III – людина – людина;
IV – людина – знакова система;
V – художній образ.

Які, на вашу думку, професії належать до цих груп? Назвіть їх.

Класний керівник. Народна мудрість говорить: щасливий той, хто радісно йде на роботу і з радістю повертається додому. Але, шоб іти радісно на роботу, треба одержувати від неї задоволення, а це залежить від обраної професії.

Учениця.

Ми до батьків сказати хочем слово,
І привітати хочем від душі,
Подарувати пісню вам чудову,
Найкращі прочитати вам вірші.
Бо без батьків чого ми в світі варті?
Без маминої ласки і тепла,
Без батьківської строгості і жарту,
Без нашого родинного життя?
Вони ж нас, як пташат в гнізді, зростили,
Давали раду як могли,
І в наших душах сонце засвітили,
І крила для польоту нам дали.

Учень.

Не зобидь ні старця, ні дитину.
Поділись останнім сухарем,
Тільки раз ми на землі живем,
У могилу не бери провину.
Зло нічого не дає, крім зла,
Вмій прощати, як прощає мати.
За добро добром спіши воздати,
Мудрість завше доброю була.
Витри піт солоний із чола
І трудись, забувши про утому,
Бо людина ціниться по тому,
Чи вона зробила, що могла,
Скільки сил у неї вистачало,
Щоб на світі більше щастя стало.

М.Луків

Класний керівник. Цими прекрасними словами закінчуємо нашу годину.

Дякую за увагу.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *